A Google azt szeretné, ha a keresőjében a találati listák elején csak olyan weboldalak bukkannának fel, amelyeknek van mobilbarát verziójuk. A tervezett módosítások hatására hátrébb sorolódhatnak eddig jól szereplő honlapok.
Évek óta dolgozik azon a Google, hogy a mobilos felhasználók számára a lehető legjobb találatokat nyújtsa a keresőjében. A legjobb most nem a relevanciára, hanem a megjelenítésre értendő. A cég még 2016-ban állt neki annak, hogy a keresések eredményeinél előnyben részesítse azokat a találatokat, amelyeknél a weboldal mobilra optimalizált verzióval is rendelkezik. A Google indoklása szerint azért vágtak bele ebbe, mert egyre több felhasználó használta a keresőt a mobilról, a szolgáltatás pedig csak akkor nyújthat nekik megfelelő élményt, ha az általuk lekattintott hivatkozás olyan felületre vezet, amit a kis kijelzőn is kényelmesen meg tudnak nézni.
Az új metódus végül 2018 tavaszán élesedett, az év végére már a weboldalak több mint felét ezzel a módszerrel rangsorolták, mostanra pedig már a honlapok 70 százalékát így indexelik. Ezt a fajta megoldást eddig csak az új weboldalaknál használta a Google, ám ez szeptembertől megváltozik: ősztől kezdve az összes domainre kiterjesztik ezt.
További változás, hogy ha a kereső algoritmusa úgy érzékeli, hogy egy adott weboldalnál elkészítették annak mobilbarát verzióját is, azt is automatikusan a „mobile-first” indexeléssel húzzák majd be a rendszerbe.
Az általam készített weboldalak eleve mobilbarát megoldásokkal van felszerelve, így nem kell attól tartani, hogy a kereső hátrébb sorolja őket.